Čím nahradíme pečivo

Čím nahradiť chlieb a pečivo a nespadnúť do kalorickej pasce? 

Obmedziť príjem chleba a pečiva je vynikajúcim rozhodnutím, hlavne ak váš jedálníček obsahuje celkovo mnoho sacharidov. Ak ich prijímate vo veľkých množstvách a v nesprávnych kombináciách, kilá sa vám ukladajú rýchlosťou blesku.

Ak sa chystáte na stravovací režim bez pečiva, nezameriavajte sa iba naň. Vynechať treba nielen chlieb a ostatné pečivo, ale aj nevhodné cereálie, múčne prílohy, cestoviny a celkovo všetky jedlá s obsahom múky. Ide hlavne o ich pôsobenie v tele – nášmu mozgu síce dodávajú príjemný pocit sýtosti, ale ak ich nespotrebujete, nepekne sa vám uložia do tukových zásob.

„Zdravé” nástrahy

Ak plánujete ranné pečivo nahradiť cereálnou tyčinkou či pufovanými obilninami, zadržte. Aj napriek lákavým reklamám sľubujúcim nekončené množstvo energie a dobrej nálady do celého dňa, nie sú toto tie správne voľby.

Sú plné cukru, umelých sladidiel a konzervantov, navyše pri ich spracovávaní zdravé obilniny strácajú svoju výživovú hodnotu a ovocie v nich obsiahnuté je zvyčajne sušené a presladzované. Netreba ani pripomínať, že ak sú navyše poliate čokoládou, sú skutočnou kalorickou bombou.

Ak sa posnažíte dokážete obmedziť konzumáciu sacharidov na minimum. Do jedálnička zaraďte radšej iné potraviny, hlavne zeleninu. Prvým krokom je nahradiť sacharidové prílohy. Na zasýtenie k diétnym verziám pokrmov siahajte radšej po orechoch, semenách, šalátoch s olivovým olejom.

Samozrejme, každý z nás občas pocíti chuť na sladké, avšak namiesto šišky, sladkej makovky či iného pečiva siahnite po nesladenej obilninovej kaši so škoricou, maslom, kokosom či vanilkou.

Pýtate sa, či je potrebné sa už navždy úplne vzdať chleba a pečiva? Nie. Ak sa im neviete ubrániť, skúste si pripravovať chlieb či pečivo doma z vlastných zmesí a s použitím celozrnných prísad, s modernými pekárňami na chlieb je to zábavná a jednoduchá vec.

zdroj: internet